ADHD alebo ADD u detí – skúsenosti a rady

ADHD alebo ADD u detí – skúsenosti a rady

ADHDADHD alebo ADD u detí – skúsenosti a rady, ktoré posunú vaše vedomosti a ich aplikácia môže posunúť vývoj vášho dieťatka k lepšiemu životu.

Tento článok má za úlohu poradiť rodičom, ktorí majú doma tkz. „neposlušné dieťa“. Tento článok vám pomôže, aby ste sa cítili lepšie, aby ste vedeli, že vy ako rodičia ste nezlyhali a čítaním tohto článku dokazujete, že ste skvelý rodič, ktorý hľadá riešenia a snaží sa svojmu dieťaťu pomôcť. Vedzte, lebo to podvedome viete, že máte geniálne dieťa, ktoré je darom od Boha a má nesmierne veľkú kapacitu milovať ľudí bezpodmienečne.  Mali by ste byť  zato vďační. Takéto dieťa vás učí pokore a skutočnej láske. ADD a ADHD je asi „karmické“ ochorenie lebo učí celé okolie prijímať, riešiť, zvládať a správať sa inak ako je obvyklé. Tak ho začnite konečne vnímať inak - pozitívne, jeho úsmev, jeho komunikatívnosť, jeho charizmu. Tým sa naučíte aj vy vnímať veci inak.   

Budeme radi ak prispejete aj vy svojou skúsenosťou v časti komentáre na konci článku a poradíte rodičom detí s ADHD. Môžete nám napísať aj email na info@kingray.eu.

Ďakujeme všetkým, ktorí sa s nami podelili o skúsenosti s ADHD a mohli sme si vytvoriť koncept, ktorý nám pomáha a verím, že pomôže aj iným rodičom. 

Existujú rôzne stupne ADHD. Či už ide o miernu formu, strednú alebo závažnú formu ADHD, rady v tomto článku môžu pomôcť všetkým zmierniť príznaky. Hoci liečba psychofarmakami mnohých – predovšetkým rodičov – odrádza, patrí medzi účinné liečebné postupy u závažnych foriem ADHD. ADHD môže ale nemusí sprevádzať človeka po celý život. Je preto vhodné používať kombinácie rôznych postupov v dlhodobom horizonte napr. výber vhodnej stravy, používanie výživových doplnkov, stimulovanie mozgu frekvenciami a všetkého, čo pomáha, nech sa to pre to dieťa stane "životným štýlom", aby sa dosiahlo "normalizovanie do takej miery, ako to telo a mozog dovoľuje".  

adhdPríbeh môjho syna s ADHD 

Som mamou takmer 5 ročného chlapčeka, ktorý má tiež ADHD. Do škôlky mi nastúpil, keď mal 3 roky a čoskoro bude mať 5. Na opätovné žiadosti pani učiteliek sme ho dali diagnostikovať a zistili sme, že ide o ADHD. A bol to pre mňa šok. Nemyslela som si, že tam môže byť nejaká diagnóza. Ale s odstupom času, mi to celé začalo dávať zmysel. V škôlke bol neposlušný, nerešpektoval pani učiteľky, vždy sa vykláňal z radu, všade bol prvý, nemal potrebu si pýtať povolenia, chýbalo mu empatické pochopenie detí a okolia (ale nerobil to úmyselne). Bol ten, ktorý bol vždy kritizovaný a bolo na neho poukazované ako na neposlušné dieťa. Behom necelých dvoch rokov vystriedal 7 učiteliek. Pamätám sa, ako jedna mladšia pani učitelka sa o ňom vyjadrila, že s tak neposlušným a problémovým dieťaťom sa ešte nestretla. A iná pani učiteľka, tiež mladší ročník, sa vyjadrila, že je „ako dieťa satana“. To už vás núti rozmýšľať a hľadať príčinu a riešenia. A pritom ja ako matka viem, že vo výchove sme chybu nespravili. Ale jednu predsa. Netušili sme, že máme doma ADHD dieťa a preto snaha o nápravu cez prísnejšiu výchovu vyvolala opačný efekt. Z každej strany bol kritizovaný, upozorňovaný a zvykol si na túto rolu, stotožnil sa s ňou a psychologické vyšetrenie potvrdilo, že má o sebe negatívny obraz, s ktorým sa stotožňuje, keďže mu asi nič iné neostávalo. V jeho správaní sa prejavujú všetky črty ADHD – hyperaktivita, impulzívnosť.. Je nesmierne zhovorčivý. Je mierne neurotický. Občas akoby pani učiteľku nevnímal a odignoruje ju. Občas chýba očný kontakt (vo veľmi malej miere). Má problém s rešpektovaním autority a príkazmi “NIE, NESMIEŠ”. Nemá potrebu pýtať si povolenie v škôlke, ale doma do určitej miery to zvláda. Mierna porucha koncentrácie – pozorovaný rýchlejší nástup únavy. Jeho porucha koncentrácie sa prenáša hlavne do oblasti socializácie. Vysoké IQ značí výbornú schopnosť sociálno-vzťahovej analýzy a je nesmierne vnímavý na verbálne a neverbálne signály v komunikácii. Z toho vyplýva, že dieťa sa vidí ako „zlé“. A to už treba začať rozmýšľať, aby zo zlého nebolo ešte horšie resp. ako to zmeniť.  

Dieťa s ADHD vníma veci inak

Po prečítaní mnohých článkov viem jedno - dieťa s ADHD je dar od Boha. A našou úlohou je naučiť sa chápať, ako funguje ich mozog, ako premýšľajú a prečo sú iné. Mozog detí ADHD funguje inak ako náš a príčinou sú iné dominantné frekvencie u ADHD detí alebo dospelých. Mozog sa tým pádom vyvíja inak – IQ u detí zväčša ide hore skôr a sociálna stránka neskôr. Aspoň tak je tomu u nás. 

adhd mozog detiSymptómy, ktoré môžete pozorovať a vhodné výchovné postupy

Tieto deti, pokiaľ nemajú žiadne iné pridružené diagnózy, sú zväčša nesmierne spoločenské  (ale môže to byť aj opak), milujú ľudí a sú zhovorčivé a komunikatívne. Niekedy máte pocit, že pôsobia „dospelejšie“ ako my dospelí. Ale na druhej strane sociálna stránka je mierne vývojovo pozadu. Takto to bolo u nás. IQ je na úrovni „skoro školáka“ a sociálna stránka je slabšia v porovnaní s rovesníkmi. Ale mozog potrebuje čas. Nemôžeme zrazu od neho chcieť viac. Musíme mu len ukázať správnu cestu. Naučiť sa ho 100-krát pochváliť a 1-krát pokarhať. U týchto detí je potrebné bezpodmienečné prijatie, aby sa cítili dobre. Naučiť sa predchádzať kritickým situáciám. Uprednostniť dôsledky pred fyzickým trestom a dieťaťu dávať výber voľby, aby sa naučilo upraviť nevhodné správanie. V žiadnom prípade mu netreba popustiť uzdu úplne. Tieto deti potrebujú hranice, aby sa cítili bezpečne, ale my ako rodičia sa môžeme naučiť pozorovaním predchádzať situáciám, ktoré vieme predpokladať z opakovaného správania v minulosti, aby sme sa vyhli emočnému zlyhaniu dieťaťa. Systém odmien je tiež vhodný prostriedok. Pani učiteľka by nikdy nemala takéto dieťa vyčleniť z kolektívu a poukazovať správaním alebo slovom nato, že on je iný. Múdra pani učiteľka ich ma vždy nenápadne po blízku.  Má pripravený náhradný plán, pre prípad, že sa nudí alebo, že potrebuje trochu pohybu. Je ťažké udržať takéto dieťa bez pohybu na dlhú dobu. Treba to brať do úvahy a naučiť sa s tým nenápadne pracovať, aby ostatné deti to nevnímali ako nejakú výhodu alebo nevýhodu. Výber skúseného pedagóga je naozaj dôležité. Mali sme pani učiteľky, ktoré ho nezvládali, ale mali sme aj jednu 65 ročnú pani učiteľku na 2 mesiace, ktorá s ním mala božskú trpezlivosť a vysvetľovala a vysvetľovala. Vtedy to bolo ozaj markantné zlepšenie pod jej pôsobením. Súčasné pani učiteľky sú tiež skvelé - so mnou spolupracujú a komunikujú. Volia vhodné postupy a sama vnímam, že nám do škôlky chodí rád, pretože chce tam byť ráno prvý a večer škôlku zatvárať. Dávajú mu už väčší priestor, aby sa mohol realizovať, pričom sa snažia mať určité hranice. Kľudná a chápavá pani učiteľka v škôlke je kľúčom, aby bol sociálne zrelší na školu o 2 roky. Aby bol úplne v pohode, spokojný a šťastný, pochopený a nie kritizovaný, urážaný, neurotický a plačlivý.  

adhd detiVýber školy a pedagóga je dôležitý

Úlohou nás rodičov bude hľadať vhodnú školu, kde je menší počet detí a hľadať pani učiteľku s ľudským prístupom, ktorá už má vedomosti – teda skúsenosti rastú priamo úmerne s vekom. Určite by to mala byť pani učiteľka s milým prístupom. Prístup pani učiteľky je kľúčový pre jeho vývoj na ZŠ. Je vhodné si dopredu prehodnotiť na ktorú školu pôjde, kto ho bude učiť, dopredu pani učiteľku informovať o probléme a spolupracovať s pani učiteľkami od samého začiatku. 

Poďme sa pozrieť nato, čo všetko som si preštudovala a čo všetko robím ja ako mama dieťaťa s ADHD preto, aby sme vychovali šťastné a spokojné dieťa. 

Toto je náš koncept, ktorý dodržiavame a vieme týmto regulovať významne jeho správanie. Hyperaktivita išla významne dole na úroveň bežného dieťaťa a koncentrácia hore. Držíme sa toho striktne a už vieme, ktoré body v tomto koncepte si môžem dovoliť redukovať a ktoré musia byť striktne dodržiavané, inak je tam hneď zmena v správaní.  

 KONCEPT

  1.      Zlepšenie krvnej reológie
  2.      Stimulácia mozgu frekvenciami
  3.      Zmena stravy a výživové doplnky
  4.      Ožarovanie bruška svetlom biolampy
  5.      Zmena vo výchove v rodinnom a výchovno-vzdelávacom prostredí 
  6.      Optimálne množstvo pohybu
  7.      Upokojujúce techniky (jóga, dychové techniky, upokojujúca hudba..)
  8.      Kontakt s prírodou a zvieratkami

krvná reológia ADHD1. Zlepšenie krvnej reológie

Možno ste nikdy predtým nepočuli termín krvná reológia. Krvná reológia sa týka krvi. Krv prúdi celým telom a má nesmierne dôležitú funkciu – zásobuje telo potrebnými látkami a kyslíkom a odnáša odpady. Preto je krv orgánom, ktorý sa považuje za druhé srdce. Každá živá bunka prichádza do kontaktu s krvou. V krvi sa nachádzajú krvné zložky. Stav krvi ovplyvňuje vek, genetika, životný štýl (strava, fyzická aktivita), vaše myslenie a emócie, stav čriev, absorpcia živín.… Zhoršená krvná reológia (prvý obrázok) ovplyvňuje každú živú bunku v tele negatívne. Dobrá krvná reológia (druhý obrázok) zase naopak – bunky dostávajú všetko, čo potrebujú, aby procesy v tele mohli fungovať optimálne. Preto synček používa prístroj Bioquant. Používame ho 2x denne. Pretože aj keď upravíme stravu, pridáme výživové doplnky, Bioquant normalizuje procesy v tele a bunky dostanú všetko, čo potrebujú. Bioquant máme v rodine od roku 2008 a chápeme mechanizmus, ako pracuje. Synovi som ho začala dávať pravidelne pár dní nato, ako nám pani psychologička dala lekársku správu a po týždni si na neho úplne zvykol. Stimuluje mozog na potrebných frekvenciách a ožarujeme ním krv, aby bolo celé telo dobre prekrvené včítane mozgu a tráviaceho traktu.

Príspevok pridaný dňa 3.12.2018

"Každý deň si píšem, aké frekvencie používa a aké zmeny pozorujem. Pokiaľ robím nejaké zmeny, zavádzam ich postupne a potom nerobím zmenu minimálne týždeň. 3 týždňe používal 2 nosové aplikátory laser + infra. Hyperaktivita bola úplne v norme. Stalo sa, že sa nám pokazil infra aplikátor, tak sme týždeň čakali na nový a dávala som mu len laserový aplikátor. Došlo k miernemu zvýšeniu hyperaktivity, nie však do tej miery, ako to bolo predtým. Z Revúcej nám poslali nové infra aplikátory, ktoré teraz používame naraz 2x denne a je kľudný a spokojný. " 

adhd2. Stimulácia mozgu frekvenciami

Študovala som pomerne veľa literatúry a existujú aj klinické štúdie, ktoré dokázali, že deti s ADHD majú iné dominantné frekvencie v mozgu. U nich dominuje hladina delta a theta. V tejto fáze ide o útlm. Keď sa nachádzajú v tejto hladine, ktorá predstavuje prechod medzi spánkom a bdením, tak táto ne-aktivita vedie k hyperaktivite a hyperaktivita k nepozornosti. Táto frekvencia ich mozgu dominuje a keď je potrebné, aby mozog zvýšil vibrácie do hladiny Alfa alebo Beta, je to pre nich obtiažne. To je hlavný dôvod, prečo sa prejavuje hyperaktivita, snažia sa koncentrovať, ale prináša to únavu, lebo ich mozog nie je schopný sa v tých vyšších frekvenciách dlho udržať. Hladina alfa predstavuje stav kedy sme v kľude a dokážeme ľahko zvládať úlohy a funguje dlhodobá pamäť. V hladine Beta je mozog viac aktívny, riešime rôzne úlohy, koncentrujeme sa, robíme rozhodnutia. ADHD mozog sa drží v nižších frekvenciách viac a má problém sa udržať dlhšie vo vysokých frekvenciách a to vedie k hyperaktivite, ku problémom s koncentráciou, pamäťou a náladovosťou. Existujú techniky ako naučiť mozog pracovať aj na vyšších frekvenciách. Už sú dostupné vyšetrenia – prístroje, ktoré scanujú aktivitu mozgu, zisťujú sa dominantné frekvencie a sú tam rôzne hry ako naučiť mozog pracovať na vyšších frekvenciách. Používajú sa rôzne audio-vizuálne pomôcky, hudba, atď.

adhdA sme opäť pri prístroji Bioquant, ktorý obsahuje frekvencie. Aplikácie Bioquantu prebiehajú cez aplikátor zavedený do nosovej dutiny, takže ovplyvňuje pravú aj ľavú mozgovú hemisféru. Aplikáciami učím jeho mozog akceptovať vyššie frekvencie, začali sme frekvenciami alfa. Zo začiatku bol nervózny, lebo bol zvyknutý na nižšie hladiny frekvencií. Trvalo to pár dní a mozog si zvykol na tento tréning a aplikácie sú mu príjemné. Raz denne nastavujeme 10hz a raz denne 9hz, takže zatiaľ sme v alfa hladine. Bioquant nám významne dopomohol dostať hyperaktivitu do normálu. Berte to ako radu. Ja ako rodič tento prístroj poznám, viem, čo robí a viem, že synovi prináša zlepšenie krvnej reológie a stimulovanie mozgu. Je na vás, ktorú techniku alebo aký prístroj na stimuláciu mozgu zvolíte a aký prístroj na zlepšovanie reológie krvi si zvolíte. Stimulácii mozgu frekvenciami sa hovorí  strhávanie mozgu. Naučiť mozog vyššie frekvencie, aby pomer nízkych a vysokých sa priblížil k pomeru ľudí bez ADHD. 

Na obrázku vidíte, že mozog detí ADHD má dominantnú frekvenciu v hladine Theta

syndróm trávenia a psychológie adhd3. Zmena stravy 

Odporúčam všetkym rodičom takéhoto dieťatka  zakúpiť si knihu „Syndróm trávenia a psychológie“ od autorky Dr.Natasha Campbell – McBride MD, ktorá má medicínske a postgraduálne tituly z neurológie a z oblasti ľudskej výživy. Jej nutričný program z knihy je určený pre diagnózy ako autizmus, dyspraxia, ADHD, ADD, schizofrénia a depresia. V knihe uvádza výsledky štúdii, ktorými podkladá jej tvrdenia, podrobne rozpisuje tráviacu sústavu a funkcie enterocytov, v akom stave sú enterocyty ADHD detí a akým spôsobom to ovplyvňuje ich mentálny stav. Pokiaľ máte dieťa s ADHD, určite si túto knihu kúpte. Nájdete v nej doporučené a zakázané potraviny a nápoje. Podrobne vysvetľuje, prečo niektoré potraviny sú dovolené a prečo niektoré potraviny majú na mentálny stav negatívny dopad. A samozrejme recepty. Diéta je prírodná liečba ADHD a je veľmi náročné ju striktne dodržiavať. Pokiaľ sa dieťa stravuje v materskej škole alebo v škole, netreba stresovať ale snažiť sa aspoň doma o dodržiavanie diéty. Už aj to prinesie úspech.

adhd a crevoV bode 4 som uvádzala Ožarovanie bruška biolampou. Keď sme analyzovali závery z horeuvedenej knihy, hľadali sme, ako by sa dala podporiť regenerácia enterocytov a stav tráviaceho traktu, aby sa trávenie stávalo stále viac lepším. Jeden mechanizmus prináša dobrá reológia krvi z prístroja Bioquant, lebo krv nielen odoberá z čreva všetky látky potrebné pre telo, ale cez črevné steny aj vyživuje, prináša im kyslík a tiež odnáša časť odpadov z metabolizmu črevných buniek. To je takzvaná systémová aplikácia s celotelovým pôsobením. Zhodli sme sa na tom, že každá bunka v tele sa dá stimulovať aj inak. Lokálne sa to robí svetlom. Nazýva sa to rôzne - LLLT, fotobiomodulácia… Ak sa použije červené alebo infračervené svetlo, tieto majú schopnosť aktivovať tvorbu energie ATP v bunkách a keď je ATP viac dostupnejšia, prináša to možnosť hojenia a regenerácie tkanív a tak sme sa rozhodli siahnuť aj po tejto metóde, aby sme pozitívne ovplyvnili vývoj čreva, jeho regeneráciu a predovšetkým vývoj enterocytov, ktoré sú kľúčové pri spracovávaní potravy. Výživové nedostatky z dôvodu poškodených enterocytov a z toho vznikajúce rôzne toxíny majú na organizmus negatívne dopady. Preto používame aj na lokálne ožarovanie čreva biolampu. Viac o význame a funkcii enetrocytov sa dozviete v horeuvedenej knihe. 

V skratke z knihy:

Odporúčané jedlá: mäso a ryby, vajcia, čerstvá neškrobová zelenina, všetko ovocie vrátane bobuľových plodov, orechy a semienka, fazuľa a strukoviny (neškrobové), med, niektoré druhy mastí a olejov, 

Zakázané jedlá min 6 mesiacov: obilniny (pšenica, raž ryža, kukurica, pohánka, bulgur, quinoa – všetky obilniny, ktoré obsahujú škrob a lepok), škrobové zeleniny (napr. zemiaky), cukor, škrobové strukoviny (sója, fazuľové klíčky, cícer), laktózové produkty, procesované jedlá

Základné výživové doplnky: probiotiká v terapeutických dózach, základné mastné kyseliny, vitamín A, tráviace enzýmy, vitamínové a minerálne doplnky 

4. Energizácia čriev a enterocytov svetlom 

adhd deti biolampaVstrebávanie potravín sa odohráva v tenkom čreve. Enterocyty vstrebávajú potraviny a posúvajú ich do krvného obehu na výživu celého tela. Enterocyty ADHD detí nefungujú optimálne. Potrebujú sa zregenerovať a zregenerovať sa dokážu len dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je úprava stravy, aby sa zaťažovali čo najmenej. Treba im dať čas. Druhý spôsob je červeným alebo infračerveným svetlom, ktoré urýchľuje regeneračné procesy a preniká hlboko do tkanív. Choré enterocyty u ADHD detí strácajú schopnosť vytvárať enzýmy, disacharidy ostávajú nerozložené  a stávajú sa hlavnou potravou pre patogénne baktérie, vírusy, kandidu. V čreve vzniká rieka toxických látok, ktoré zaťažujú celé telo a nervové bunky. Aby sa urýchlila regenerácia enterocytov, používame infračervené svetlo biolampy na ožarovanie tenkého čreva. Používame biolampu Stimlight 4+infra.

Upozorňujeme, že treba začať veľmi pomaly. Nie len deti, ktoré majú ADHD, ale aj deti s autizmom, astmou, ekzémami, alergiami, dyspraxiou a dislexiou majú tráviace abnormality. V črevách môže dochádzať k zápalovým procesom. Energizácia čriev by mala začať postupnou adaptáciou. Prvý deň skúsite červené svetlo s najnižším výkonom na dobu 5 minút. Postupne zvýšite čas a výkon. Infračervené svetlo energizuje najviac, takže s tým opatrne. Pokiaľ je v tele zápal, svetlá sa nesmú používať. Sledujte reakciu dieťaťa. Základom je podporiť regeneráciu enterocytov, ale zápalové procesy nesmú byť v tele prítomné. Prvý mesiac pristúpte k diéte a užívaniu výživových doplnkov, aby sa enterocyty zregenerovali cez zmenu stravy a ďalší mesiac postupne pridávajte ožarovanie čreva a všímajte si reakcie. Energizácia čriev slíži nato, aby sa enterocyty rýchlejšie zregenerovali. 

5. Zmena vo výchove v rodinnom a výchovno-vzdelávacom prostredí 

ADHD deti môžu mať problém rozvinúť si sociálne zručnosti. Je pre nich ťažké udržať si priateľstvá. Ak sa týmto problémom nevenuje rodič a pedagóg, sebavedomie môže byť zlomené. Dieťa s ADHD by malo byť bezpodmienečne príjimané a milované. Je dobré spolupracovať s logopédom, psychológom, učiteľmi. Dospelí by sa mali naučiť jednať s dieťaťom pozitívnym, konštruktívnym a efektívnym spôsobom. Rodičia by sa mali cielene vzdelávať, stať sa sami „psychológmi“. Odporúčam si preštudovať a osvojiť si behaviorálnu modifikáciu, ktorá učí rodičov techniky, aby si dieťa vypestovalo dobré návyky. Behaviorálna modifikácia sa sústreďuje na pozitívne podmieňovanie správania, reagovať pochvalou na každý prejav pozitívnejšej autoregulácie, snahy o zlepšenie správania, lepšiu sebakontrolu, atď. Sústrediť sa na komunikáciu bezpodmienečného prijatia. 

cvicenie jogy ADHD6. Optimálne množstvo pohybu

Deťom s ADHD sa odporúča fyzický pohyb. Pohyb by mal byť primeraný. Nie je dobré dieťa preťažovať. Prihláste dieťa na krúžky a zistite, čo ho baví. Nie je vhodné dieťa nútiť do športov, ktoré ho nebavia. My sme začali s plávaním vo veku 4 rokov a pláve raz až dvakrát do týždňa. Fyzická aktivita v optimálnej miere zmierni hyperaktivitu. 

7. Upokojujúce techniky (jóga, dychové techniky, upokojujúca hudba..)

Dieťa s ADHD je hyperaktívne, impulzívne a má problém kontrolovať svoje emócie. Najdôležitejšie je, aby dieťa bolo v kľudnom rodinnom prostredí. Zle reaguje na krik, hádky, fyzické tresty. Rodičia a príbuzní by mali ísť príkladom. Keď je v rodinnom prostredí pohoda a kľud, bude aj dieťa kľudnejšie a vyrovnanejšie. Je dobré dieťa viesť k technikám, ktoré mu pomôžu skľudniť myseľ. Naučte ho pri emočnom zlyhaní rátať do desať alebo sústrediť sa na dych. Pravidelné cvičenie jógy ho naučí sa koncentrovať na svoje fyzické telo a upokojí mu to myseľ. Postupne sa naučí kontrolovať emócie. Treba s ním pomaly pracovať. 

8. Kontakt s prírodou a zvieratkami

Existujú rôzne štúdie, že kontakt so zvieratami a prírodou má pozitívny vplyv na deti a dospelých s ADHD. Je to forma terapie. Keďže ľudia s ADHD to nemajú ľahké v sociálnej oblasti a to vedie k depresiám, vnútornej nervozite, nízkemu sebavedomiu, odporúča sa kontakt so zvieratami aspoň raz týždenne. Zvieratá poskytujú ľuďom bezpodmienečnú lásku a ADHD deti jej potrebujú viac, aby uvoľnili svoj vnútorný stres, ktorý ich často sprevádza deň, čo deň. Prechádzku v prírode a kontakt s prírodou a zvieratami by mali rodičia detí s ADHD dopriať svojim deťom. Vedci zatiaľ presne nevedia, akým spôsobom kontakt so zvieraťom ovplyvňuje človeka. Liečivé pôsobenie zvieraťa do značnej miery súvisí s empatiou, nepodmieneným rešpektom a láskou, ktorú sú zvieratá schopné prejaviť. V každom prípade terapia pomocou zvierat zlepšuje duševný stav, tak prečo ju nevyužiť. Každé dieťa to urobí štastným. 

Literatúra:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3441927/

www.sciencedirect.com : Klinická štúdia: Blinded multi-center validation of EEG and rating scales in identifying ADHD within a clinical sample 
Internation Journal of Scientific and research publications, Volume 3, Issue 3, March 2013: Klinická štúdia Analysis of attention factors and EEG brain waves of attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) - a case study report
Zverejnené 2018-11-21 Home 1 956

1 Komentár

  • Lucia kokosova

    Lucia kokosova 2018-11-21

    Komentár z facebooku anonym: Velmi pekný a kvalitný článok.Je pre širokù verejnosť z hladiska odbornosti primerane náročný,na čas viac.Poukazuje na obe formy a to s hypermobilitou a bez nej.Vážnym problémom u oboch typov je veľká nepozornosť, roztrżitosť a impulzìvne správanie.To sú práve tie prejavy, ktoré väčšinu pedagógov vyvedie z miery.Ide o ochorenie s genetickou predispozìciou, ktoré sa mnohokrát bez farmakoterapie nezaobìde.Eśte zo skùsenosti uvádzam že nesmù im byť podávané utlmujùce lieky nakolko ide o nerovnomerny vývoj mozgových śtruktùr niektoré, sù vo vývoji oproti ostatným značne pozadu.Ich pozornost výrazne klesa a po 10 až15min.je nulová. Ako k nim pristupovat z uvedeného dôvodu nesùstredenosti, bolo pekne rozpisane v článku.

Pridať komentárLeave a Reply

Musíte byť  prihlásený na pridávanie komentárov.

Posledné komentáre

Vyhľadávací blog

Related articles

Porovnať 0
Predchádzajúci
Nasledujúci

Žiadne produkty

To be determined Doprava
0,00 € Celkom

Pokladňa